Blog a Miskolci Nemzeti Színházról
|
A színház világával való kapcsolatom még Egerben kezdődött, 1987-ben - amióta ott újra volt önálló társulat. Minden darabot láttam, volt, amit megnéztem huszon-valahányszor is. Színházi tárgyú írásaim, kritikáim a Heves Megyei Nap színházi mellékletében 1995-96-ban jelentek meg rendszeresen, de a melléklet megszűnése óta is előfordultak különböző lapokban, ma pedig internetes portálokon. És az is Egerben történt, hogy 2000 tavaszán a Piaf (a címszerepben fellépő művésznő ma már a Miskolci Nemzeti Színház tagja) egyik előadásának végén nagy meglepetésemre a színpadra szólítottak a darab szereplői, Örökös Néző címet kaptam tőlük. Természetesen nagyon meghatott, büszke voltam rá, s nem felejtem el máig sem, annál is inkább, hiszen ezt a címemet azóta is valamennyi direktor elismerte.
Az évtizedekkel ezelőtt megszületett egri kötődés azonban nem akadályoz abban, hogy lássam és élvezzem, milyen nagyszerű dolgok születnek ma Miskolcon.
Tisztelek mindenkit, akár színpadon van, akár a háttérben dolgozik a színház csodálatos világában. Magamat is erős szállal e világhoz tartozónak érzem.
2010.04.05-én blogot indítottam: Színház Egerben (1884-től napjainkig)… és azon túl. Tíz éves születésnapját Lőkös Ildikó dramaturg köszöntötte - országos színházi portálon is.
2014 óta volt miskolci rovata, 2021 végén ez önállósult, a régi cikkek egy részét átemeltem ide, az újak folyamatosan születnek. Remélem, kiérdemli az Olvasó figyelmét! J.F.
| |
|
|
|
ITT A HELYEM - ONLINE2021.01.29. 17:04
Február 6-án indul a Miskolci Nemzeti Színház saját fejlesztésű, online előadásokat közvetítő oldala, az online.mnsz.hu. Az első az Édes Anna (2018) lesz, majd minden csütörtökön és szombaton sikeres korábbi előadások felvételeit adják, de lesznek élő közvetítések is. A stream oldal február 1-től lesz elérhető, ahol megtekinthetik a kínálatot és jegyet is válthatnak.
VASFÜGGÖNY 2021.01.16. 10:47
Fémből készült „függöny”, elzárja a színpadot és a nézőteret (hogy megakadályozza az esetleges színpadi tűz átterjedését). Elzárja egymástól a színpadon állókat és a nézőket…
Ma másfajta, képletes vasfüggöny zár el alkotót és nézőt egymástól, a koronavírus járvány, ma nem járhatunk színházba, nem ülhetünk ott a nézőtéren, s csak remélni lehet, hogy mielőbb vége lesz ennek az állapotnak. A Miskolci Nemzeti Színház (és még sok másik, szerte az országban) tényleg mindent megtesz, hogy áttörje ezt a zárat. Bár e-színházuk nem működik még (Béres Attila direktor egy televíziós interjúban januárra jelezte), a közösségi oldaluk adta minden lehetőséget kihasználva szinte naponta tudatja akár A deszka népe sorozattal, akár a színházon belül azért folyó munka híreivel, képeivel, hogy élnek és dolgoznak, hogy várva-várják a találkozást fizikai valóságában is nézővel. Azt az időt, amikor újra felhangozhat a taps, s ha akkora a siker, akár a valóságos vasfüggöny is legördülhet az előadás végén, hogy a még mindig tapsoló, sőt vastapsoló (hiszen ez a kifejezés azt jelenti, még akkor is, amikor már a vasfüggöny is megjelent) közönség elé a kis ajtón egyenként léphetnek ki most már valóban utoljára meghajolni a művészek.
Gálos Mihály Samu képe a Producerek című musical próbáján készült. A kép forrása a színház Facebook-oldala.
| |
|
|
kommentek & Napló-archívum évenként |
| |
|
A blog hangos szolgáltatása gyengénlátóknak.
Cikkek felolvasva!
|
| |
|
|