MNSZ blog

Blog a Miskolci Nemzeti Színházról

   A színház világával való kapcsolatom még Egerben kezdődött, 1987-ben - amióta ott újra volt önálló társulat. Minden darabot láttam, volt, amit megnéztem huszon-valahányszor is. Színházi tárgyú írásaim, kritikáim a Heves Megyei Nap színházi mellékletében 1995-96-ban jelentek meg rendszeresen, de a melléklet megszűnése óta is előfordultak különböző lapokban, ma pedig internetes portálokon. És az is Egerben történt, hogy 2000 tavaszán a Piaf (a címszerepben fellépő művésznő ma már a Miskolci Nemzeti Színház tagja) egyik előadásának végén nagy meglepetésemre a színpadra szólítottak a darab szereplői, Örökös Néző címet kaptam tőlük. Természetesen nagyon meghatott, büszke voltam rá, s nem felejtem el máig sem, annál is inkább, hiszen ezt a címemet azóta is valamennyi direktor elismerte.
 Az évtizedekkel ezelőtt megszületett egri kötődés azonban nem akadályoz abban, hogy lássam és élvezzem, milyen nagyszerű dolgok születnek ma Miskolcon.
  Tisztelek mindenkit, akár színpadon van, akár a háttérben dolgozik a színház csodálatos világában. Magamat is erős szállal e világhoz tartozónak érzem.
 2010.04.05-én blogot indítottam: Színház Egerben (1884-től napjainkig)… és azon túl. Tíz éves születésnapját Lőkös Ildikó dramaturg köszöntötte - országos színházi portálon is.
 2014 óta volt miskolci rovata, 2021 végén ez önállósult, a régi cikkek egy részét átemeltem ide, az újak folyamatosan születnek.  Remélem, kiérdemli az Olvasó figyelmét! J.F.

 
Hírlevél
E-mail cím:

Feliratkozás
Leiratkozás
SúgóSúgó
 
a blog közösségi csatornái



 

 
Lezárt szavazások


 

 
Bejelentkezés
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót
 
* Napló

2024.10.15. 18:38

Nem először írok a személyes és online jegyvásárlás témájáról és azt sem ígérem, hogy most már biztosan utoljára. A tegnapi nap történéseit nem tudom nem górcső alá venni, azazhogy mit is beszélek, színházi látcsővel nézni, annál is inkább, mert nem csak a helyzet elszenvedője voltam magam is, de kapok az MNSZ-ről szóló blog szerkesztőjeként üzeneteket, kérdéseket. Eddig minden alkalommal igyekeztem lojális, de tárgyilagos és mindkét fél – jegyvásárlók, illetve a színház – álláspontját bemutató lenni. A szándékom most is ez.
  Szögezzük le, hogy aki nem Miskolcon él, szívesen vállalja az utazást az előadásokra, de nem tud a jegyért is külön odautazni vagy dolgozik, nem tud sorban állni, akár ezért, akár azért az online vásárlás marad neki, az abban a rendszerben, amelyben az első nap csak a személyesen megjelenők kaphattak jegyet és az online árusítás csak másnap kezdődött igenis hátrányba került! Ami természetesen nem tetszett a nézőnek, aki azt látta, hogy minden igazán jó hely elkelt az első nap, ő „válogathat” még a kevésbé vagy sokkal rosszabbak között. Nem elítélhető azért, ha nem – mondjuk – csak a legfelső emeletről szeretné látni az előadást. És nem helytálló az az „érv”, hogy onnan is ugyanazt az előadást látja. Nagyon nem mindegy a látószög, a távolság, a kényelem sem, ezek mind hozzátartoznak a nézői élményhez és befolyásolják annak minőségét.
   A hivatalos válasz rendre az volt az elégedetlenkedő hangokra, hogy nem, semmi hátrány nem éri az online vásárlókat. Mondanék két példát. Volt több képernyő fotóm is, aztán kidobtam őket, most sajnálom, nem tudom például bemutatni azt, amelyen látszott, hogy a Feketeszárú cseresznye című produkcióra a jegyvásárlás másnapján, az online vásárlás megnyílásakor, 10:01 órakor, tehát rögtön az első percben összesen 1 (azaz egy) darab szabad hely volt a teljes online vásárlóközönségnek! A többi mind elkelt előző nap, személyesen. Itt tehát még csak nem is arról volt szó, hová kap jegyet az ember. Nem érte hátrány őket? Valamivel jobb – de nem jó – volt a helyzet tavaly november 15-én 10:00 órakor, miután végre elkezdődött az online értékesítés is, akik nem tudtak előző nap személyesen odamenni, azoknak a szilveszteri előadásra az első hat sorban például volt még 9 hely összesen, erkély páholyba 2 hely, a páholy hátsó sorába, ahonnan alig lehet valamit látni a színpadból. Nem érte hátrány őket?
   Az indoklás, magyarázat erre a rendszerre (korábban egyszer már megírtam ezt) egyébként így szólt: „Technikai ok miatt döntöttünk úgy, hogy ezentúl ilyen formában indítjuk a jegyvásárlást. Sokszor előfordult, hogy a jegyirodánk kollégái nem tudták a helyszínen jegyet váltani kívánó nézőnknek biztosítani a kiválasztott helyeket, ugyanis a rendszerben az online foglalások sokszor ütköztek a jegyirodánk munkatársai által foglalni kívánt jegyekkel. Az ilyen kellemetlenségek elkerülése végett határoztunk úgy, hogy az online jegyvásárlást egy nappal később indítjuk. Vagy az online jegyet vevő néző vagy a helyszínen jegyet venni akaró néző esik el a jegyvásárlás lehetőségétől, mert az elektronikus jegyrendszer nem tudja kezelni az egyszerre, egy időben beérkező foglalásokat - ugyanazon helyre. A vásárlás folyamata itt megakadhat, igencsak kellemetlenséget okozva ezzel jegyirodánk kollégáinak és a nézőnek is.” Én sem teljesen értettem a dolgot.  Rendben, ez világos. De a 2. naptól kezdve és az összes többi napon már nem áll fenn? Technikailag ugyanaz lesz a helyzet, nem? A következő magyarázatot kaptam: "A jegyrendszerbeli összeakadás természetesen máskor is előfordulhat, azonban a jegyirodánk kollégái jelezték, hogy ez többnyire csak a jegyvásárlás első napján történik meg, hiszen itt sokan akarnak egyszerre jegyet vásárolni, és nagyon sok esetben már tarthatatlan volt a helyzet. Ahhoz, hogy egy esetleges összeakadás után újra elérhető legyen a jegy (hiszen az is előfordul, hogy senki nem tud venni, mert mindenkinek azt jelzi, hogy már megvették), kb. 40-45 perc kell, amíg a rendszer helyreáll."
   No, így már sokkal világosabb és megérthetőbb volt minden – emlékeznek, azzal kezdtem, hogy igyekeztem és igyekszem tárgyilagos lenni – de azért sajnos mégis az a helyzet, hogy az online vásárlók már eleve hátrányban voltak. A problémát ugyan az nem oldotta volna meg, de még el sem ismerni ezt, csak borzolta tovább a kedélyeket.
   Elérkeztünk a tegnapi naphoz, visszaállt – jelezte a színház közösségi csatornája már a múlt héten – a korábbi, néhány évvel ezelőttig élő rendszer és a személyes és online vásárlás egyazon időpontban kezdődött, délelőtt 10 órakor. Fanfárok, örömujjongás és hasonlók… De hogy mutatott ez a gyakorlatban? Való igaz, lehetett venni 10 órától online is jegyeket. Tehát ki lehetne mondani, hogy az ígéret teljesült. Ha nem volnának azok a bizonyos részletek, amiben az ördög… vagy a színház nem kedvesen, hanem kellemetlenül pajkos koboldja rejtőzik. Lehetett venni online is jegyeket, de eleve, az első perctől korlátozott előadásokra és korlátozott helyekre!


2024.10.15., 10 óra 00 perc 48 másodperc, online elérhető helyek a Feketeszárú cseresznye november 23-i előadására

 

 Lévén szintén nem miskolci lakos, magam is odaültem a kellő időpontban a gép elé. Fentebb említettem korábbi „élményemet” a Feketeszárú cseresznyével. Történetesen tegnap is azzal szerettem volna kezdeni a vásárlást. Két este, mindkettő bérletszünet. November 22: „Nem elérhető” , és ez így is maradt délután nagyjából három óráig, amikor egyszerre csak megnyílt, de az első 5 sorba például már egyetlen jegy sem volt, tehát azokat előbb eladták és az online vásárlók csak azután „válogathattak kedvükre”. Nem érte hátrány őket? De a 23-i előadással még cifrább a kép, mert 10 óra 00 perc, 48 másodperckor az első 5 sor minden egyes helyét már eladottnak mutatta (lásd a mellékelt képernyőképet!) a rendszer. Negyvennyolc másodperc alatt eladták a személyesen ott sorakozó nézőknek ezt a 145 széket és mind a többi feketével jelzett földszinti és erkély ülőhelyet, beleértve a jegyeik kinyomtatásának idejét is? Nagyon életszerű, nemigaz? (A páholyok itt most nem számítanak, azokat a Nagyszínházba bevitt Feketeszárú cseresznye előadásokon eleve nem adják el, mert a Kamarába tervezett díszletek itt onnan nézve takarják a színpadot.) Sorjáztak a nézői kommentek más időpontokkal kapcsolatban is. Az egyik szerint a Kilépőre például 10:00-kor ugyanúgy „nem volt elérhető” a vásárlás, majd 10:40-kor már az jelent meg, hogy elfogyott. Ez is csak úgy lehet – gondolom én – hogy online egyszerűen nem is adtak rá lehetőséget. Egy másik néző és jegyet vásárolni akaró kommentelő elmondta: „A Feketeszárú 22-i előadásra személyesen simán lehet venni 4. sorba jegyet, online meg sem lehet nyitni azt a napot... a 26-i Mayerling első soros jegyet lehet venni személyesen fél 12-kor, de neten az egész előadás le van zárva.” Egy harmadik néző szerint „az egész sokkal inkább hasonlított lottósorsolásra, mintsem jegyvásárlásra”.
   Tehát igen, a nézői visszajelzések igazolják, voltak napok, előadások, amelyekre hiába "egyszerre" kezdték árulni a jegyeket, online lehetőség nem volt a vásárlásra, csak személyes, vagy az online lehetőség csak órákkal később nyílt meg, addig csak személyesen lehetett. A neten jegyvásárlókat sajnos igenis hátrányos megkülönböztetés érte!

 

Szólj hozzá te is!
Név:
E-mail cím:
Amennyiben megadod az email-címedet, az elérhető lesz az oldalon a hozzászólásodnál.
Hozzászólás:
Azért, hogy ellenőrízhessük a hozzászólások valódiságát, kérjük írd be az alábbi képen látható szót. Ha nem tudod elolvasni, a frissítés ikonra kattintva kérhetsz másik képet.
Írd be a fenti szót: új CAPTCHA kérése
 
Még nincs hozzászólás.
 
Útmutatók


A KERESŐ
HASZNÁLATÁRÓL

 

 


ÚTMUTATÓ
A BLOGHOZ

 

 


MŰVELT ÚR
A SZÍNHÁZBAN

 


 
Menü
 
kommentek & Napló-archívum évenként
Friss hozzászólások
 
könyvajánló

 
hangos blog

A blog hangos szolgáltatása gyengénlátóknak.
Cikkek felolvasva!